Založ si blog

Tréningy sú pre Zuzanu Bujňákovú všetko

Kežmarský šport si môže pripísať ďalší úspech. Zuzana Bujňáková sa stala majsterkou Slovenska Kick Light do 65 kg. Tvrdý tréning a odbornosť trénerov boli jej kľúčom k víťazstvu. Prinášame Vám rozhovor so športovkyňou, o ktorej istotne budeme ešte počuť.

Kedy si začala so športom?

Už odmalička som sa rada hýbala, behala, či bicyklovala. Športu som sa začala venovať na základnej škole v piatom ročníku, keď som začala chodiť na basketbal. Telesná výchova bol vždy môj obľúbený predmet a stále aj je. Snažila som sa na každej hodine podať čo najlepší výkon a svoje výsledky som porovnávala skôr s chlapcami. Chodila som behať za školu, v ôsmom ročníku som začala hrať hokejbal a florbal. V deviatom som objavila bojové umenia a crossfit, najprv capoeiru a potom jiu-jitsu. Nechcela som vymeškať žiadny tréning. Avšak prišiel zlom a krátko po začatí prvého ročníka na strednej škole sa mi stal úraz, keď som rok nemohla cvičiť. Do formy som sa dostávala najprv len bicyklovaním, potom behom. Stále som sa bála začať poriadne trénovať, až kým mi do života neprišiel správny človek. Vďaka nemu som zistila, aký skvelý je život s kickboxom.

Kto Ťa viedol k víťaznému úspechu?

Bez pochýb môj tréner Jozef Kušmírek. Neustále ma povzbudzoval a vravel mi, že to mám skúsiť na majstrovstvách, lebo na to mám. Mal pravdu a som mu za to neskutočne vďačná. Aj počas víťazného zápasu mi stále kričal to, čo som potrebovala počuť. Týmto chcem poďakovať aj ostatným trénerom, ktorí ma pripravovali na zápas. Ďakujem za váš čas, skúsenosti, za každý sparing. Bez vás a vašej podpory by som dnes nebola tam, kde som.

Ako hodnotíš tréningy?

Tréningy sú pre mňa všetko. Prelínanie vytrvalosti a sily je dokonalé. Úplne mi nahradili predošlé tréningy, najmä to čo ma z nich najviac bavilo: kopy z capoeiry, techniky z ji-jitsu aj kondičku z crossfitu.

Koľko času tráviš tréningom a ako popritom zvládaš školu?

Snažím sa tri hodiny trikrát týždenne, ale nie vždy sa to dá, keďže študujem až v Žiline a každý deň dochádzam. No nejako to zvládam, pretože kickbox stojí za všetko.

Čo robíš vo svojom voľnom čase?

Väčšinou športujem, rada trávim čas v prírode, hlavne v Tatrách, behám s mojimi štvornohými kamarátmi , bicyklujem, plávam, otužujem. Rada skúšam nové veci. Venujem sa aj lezeniu. Zatiaľ leziem len boulder, ale čoskoro chcem skúsiť aj lezenie na skale.

Ondrej Miškovič

Za dverami tajomstva: Cesta do srdca pravoslávného chrámu v Ľubici

24.04.2024

Pravoslávna cirkevná obec v Ľubici začala písať svoje dejiny 2. marca 1951. Malý chrám pri ceste smerom z okresného mesta Kežmarok v sebe skrýva bohato zdobené ikonami vypísané steny chrámu. Aj keď ľubický pravoslávny chrám malý i mladý a jeho základný kameň bol posvätený v roku 1999, môže sa pravoslávna cirkevná obec pochváliť pokročilým štádiom [...]

Pohryznutie je pre hada poslednou možnosťou ako sa brániť

09.04.2024

S jarným počasím sú spojené aj výlety do prírody. Ak si dáme pozor, nemáme sa čoho báť. Na Slovensku máme len jedného jedovatého hada a ním je vretenica severná. Čo robiť ak nás pohryzie? Pri uhryznutí hadom je najdôležitejšie zachovať pokoj. Mnohokrát sa stáva, že uhryznutie je suché, čiže bez vypustenia jedu. „Jed nie je pre zdravého dospelého človeka [...]

Kežmarská hudobná jar predstaví štyri zaujímavé koncerty

08.04.2024

Obľúbené jarné podujatie v Kežmarku uvedie na svojom 47. ročníku zvučné mená. Prvý koncert 7. mája zmieša hudobné žánre aj druhy umenia, hlavnú úlohu v ňom bude mať slovo a hudba. „Hostiteľka večera herečka a moderátorka Bibiana Ondrejková a jej hostia – speváčky Marcella Molnárová, Greta Pogany a klavirista Pavol Bodnár dokážu, že aj vážna [...]

michelko

O zmenách vo Fonde na podporu umenia sa bude hlasovať až budúci štvrtok

24.04.2024 12:18

Presunúť hlasovanie zo stredy na budúci týždeň navrhol šéf parlamentného kultúrneho výboru Roman Michelko (SNS), ktorý je predkladateľom návrhu novely zákona o FPU.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Vláda schválila zákon o Slovenskej televízii a rozhlase. Mení sa názov aj spôsob kreovania orgánov

24.04.2024 11:25, aktualizované: 11:41

Riaditeľa bude voliť deväťčlenná rada so štyrmi nominantmi Ministerstva kultúry.

Drienovec, výrub stromov

Postupy pri výrube drevín sa majú zjednodušiť. Cieľom je znížiť strety s medveďom i škody na plodinách

24.04.2024 11:07, aktualizované: 12:33

Vyplýva to z novely zákona o ochrane prírody a krajiny, ktorý schválila vláda.

Peter Kmec, Ide o pravdu

Kmec v Ide o pravdu: Denne hovoríme s Bruselom o otvorených témach. Plán obnovy nazývam 'zle zapnutá košeľa'

24.04.2024 11:00

Bol som otvoreným kritikom prípravy Plánu obnovy, po jeho dôkladnej analýze vidíme, že viaceré ciele nie sú realizovateľné, hovorí Peter Kmec.

ONDREJ MIŠKOVIČ

S láskou k poznaniu a vášňou pre písanie sa snažím prinášať články, ktoré vás inšpirujú a rozširujú vaše obzory. Dúfam, že sa na mojom blogu cítite ako na dobrodružnej ceste, kde každý článok je ďalším krokom v objavovaní nekonečných možností mysle a sveta.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 240
Celková čítanosť: 329735x
Priemerná čítanosť článkov: 1374x

Autor blogu