Založ si blog

Sedem viet s láskou od Elánu

Elán je slovenská hudobná skupina, ktorú v Bratislave v roku 1968 založili vtedajší spolužiaci zo základnej školy spevák Jožo Ráž, hráč na klávesové nástroje Vašo Patejdl, gitarista Juraj Farkaš a bubeník Zdeno Baláž.

Elán spočiatku fungoval ako viac menej voľná formácia, s ktorou spolupracovali aj ďalší hudobníci. Hrávali v stredoškolských a vysokoškolských kluboch v Bratislave, neskôr v zahraničí: v Tunise, Bulharsku a Švédsku. Prvé známe pôvodné skladby skupiny Elán boli „Dám ti všetko čo mám“, „Semafór“, či úspešný pokus Vaša Patejdla skladba s názvom „Bláznivé hry“ s ktorou kapela vystúpila na Bratislavskej lýre v roku 1979. Vašo Patejdl vtedy získal cenu za najlepší aranžmán.

Predtým ako začnete scrollovať ďalej a nájdete tých spomínaných sedem viet, skúste si aspoň jednu pieseň od Elánu vybaviť, ktorá má v sebe práve slovo „láska“.

Srdce sa stalo pre svet symbolom lásky ako aj príjemných citov. Hovoríme o srdci na pravom mieste, napriek tomu, že srdce máme uložené na ľavej strane. Je to paradox. Dosť bolo filozofovania, predstavme si teda spomínaných 5 viet od skupiny Elán.

Láska moja

Je zázrak, ako sa rany hoja Tak už mi zavolaj, láska moja Nikto ťa nemá rád tak ako ja Tak už sa nehnevaj, láska moja (Text z piesne Elán – Láska moja)

Čakám ťa láska

Láska, láska, odhaľ svoj závoj pestrý Láska, láska – túžbou už zvoní zvon Láska, láska – čarovný obrus prestri Láska, láska – ľúbosť daj mojim dňom. (Text z piesne Elán – Čakám ťa láska)

Len kým tu si

Len kým tu si verím na lásku Ten úkryt bezpečný pred večnou tmou. (Text z piesne Elán – Len kým tu si)

Osmy svetadiel

Chráň nás – všetkých priateľov, tichúčko skúsme dať úsmev za lásku, lásku za úsmev život je šanca mať rád. (Text z piesne Elán – Osmy svetadiel)

Ôsmy svetadiel je debutový štúdiový album, ktorý v roku 1981 vydalo hudobné vydavateľstvo Opus slovenskej rockovej skupine Elán.

Kaskadér

Lásku žien navždy stráca Spí tu sám Tá zvláštna práca Pýta veľkú daň. (Text z piesne Elán – Kaskadér)

Odpusť mi láska

Odpusť mi láska odpusť mi láska, že som bol zlý že som sa flákal a priveľa pil. (Text z piesne Elán – Odpusť mi láska)

Láska je film

Láska je film nonstop v kine túžby láska je film vraj od pekla len kúštik viem že láska je film prečo mám rád ten prepadák čas s ňou hráva úlohu vraha. (Text z piesne Elán – Láska je film)

Tak to bolo sedem piesní od Elánu, ktoré som našiel na internete, poznáte ešte nejakú od nich „s láskou“?

Ak áno tak samozrejme komentujte. Som si istý, že Elán ich má viac ako sedem na konte.

Zdroj: wikipedia.com, youtube.com

Za dverami tajomstva: Cesta do srdca pravoslávného chrámu v Ľubici

24.04.2024

Pravoslávna cirkevná obec v Ľubici začala písať svoje dejiny 2. marca 1951. Malý chrám pri ceste smerom z okresného mesta Kežmarok v sebe skrýva bohato zdobené ikonami vypísané steny chrámu. Aj keď ľubický pravoslávny chrám malý i mladý a jeho základný kameň bol posvätený v roku 1999, môže sa pravoslávna cirkevná obec pochváliť pokročilým štádiom [...]

Pohryznutie je pre hada poslednou možnosťou ako sa brániť

09.04.2024

S jarným počasím sú spojené aj výlety do prírody. Ak si dáme pozor, nemáme sa čoho báť. Na Slovensku máme len jedného jedovatého hada a ním je vretenica severná. Čo robiť ak nás pohryzie? Pri uhryznutí hadom je najdôležitejšie zachovať pokoj. Mnohokrát sa stáva, že uhryznutie je suché, čiže bez vypustenia jedu. „Jed nie je pre zdravého dospelého človeka [...]

Kežmarská hudobná jar predstaví štyri zaujímavé koncerty

08.04.2024

Obľúbené jarné podujatie v Kežmarku uvedie na svojom 47. ročníku zvučné mená. Prvý koncert 7. mája zmieša hudobné žánre aj druhy umenia, hlavnú úlohu v ňom bude mať slovo a hudba. „Hostiteľka večera herečka a moderátorka Bibiana Ondrejková a jej hostia – speváčky Marcella Molnárová, Greta Pogany a klavirista Pavol Bodnár dokážu, že aj vážna [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

ONDREJ MIŠKOVIČ

S láskou k poznaniu a vášňou pre písanie sa snažím prinášať články, ktoré vás inšpirujú a rozširujú vaše obzory. Dúfam, že sa na mojom blogu cítite ako na dobrodružnej ceste, kde každý článok je ďalším krokom v objavovaní nekonečných možností mysle a sveta.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 240
Celková čítanosť: 330073x
Priemerná čítanosť článkov: 1375x

Autor blogu