Založ si blog

Postrehy prvých dní života s koronou

Od prvých prípadov koronavírusu som aktívne sledoval všetky opatrenia a samozrejme ako človek, ktorý pracuje v samospráve pomáhal pri celoplošných testovaniach. Už som v minulosti čakal, že ma to chytí a nikdy nič. Teraz ani neviem ako som to zrazu dostal. Prvé tri dni v izolácii Vám chcem premietnuť cez moje tri statusy na facebooku. Je veľmi dôležité v tejto dobe informovať priateľov a známych o priebehu ako i prevencii či liečení. Korona nie je výmysel a len hlupák by tvrdil niečo iné.

14. MAREC: PRVÝ DEŇ: MÔŽE BYŤ POZITÍVNY VÝSLEDOK POZITÍVNY?
Pamätám si na prvé celoplošné testovanie. Dni príprav, prebdené noci a v neposlednom rade veľká bázeň pred ochorením, ktoré sme tu mali a asi aj dlhšie mať budeme. A dnes začínam aj ja písať 14-denný denník. Včera sa mi striedala teplota a zimnica, svaly (neveríte, ale mám ich) som mal stuhnuté na kameň. Zodpovedne som k tomu pristúpil a napriek tomu, že som si nebol vedomí, že by som to mohol od niekoho schytať išiel dnes na test. Test bol najhorší, cítil som nepriechodnosť a už som vedel, že to nie je nič dobré. Oboznámil všetkých kolegov a známych s ktorými som bol a teraz už len čakať na ich PCR vyšetrenie.
Som extrovert, tak fungovanie sám so sebou 14 dní bude výzvou. Mám všetkého nadostač, cítim sa dobre a vidíme sa o 14 dní. Nuž, vždy som chcel byť významným reprezentantom a dnes som tak dvihol maximálne čísla pozitívnych v okrese.

15. MAREC: DRUHÝ DEŇ: MÁM SA DOBRE, AJ KEĎ TO NIE JE OBYČAJNÁ CHRÍPKA 
Hľadať spôsoby a postupy, čo kedy a ako spraviť ak máte koronu je umenie. Ranné požívanie liekov mi pripomenulo detstvo. Hlavne Majstra N, kedy zmiešame toto s tým, lebo to sa môže, toto už nemôžem, toto musím a na konci len žabí sliz. No ku veciam ako vodka s bromexiom sa uchýli len hlupák.
Postupnosť keď máte koronu:
1. Pozitívny test
2. Ideš do karantény
3. Voláš kontaktom s ktorými si bol
4. Zavolá Ti RÚVZ
5. Zavoláš lekárke
6. Vyplníš online žiadosť na sociálnej poisťovni
7. Zamestnávateľovi dáš PN
8. Poprosíš niekoho aby Ti doniesol lieky
9. Kvôli liekom nadávaš, prečo si doktor filozofie a nie normálny, lebo tomu nerozumieš čo kedy a ako
10. Podľa možností oddychuješ, sem tam napíšeš status, aby ľudia nestresovali
Korona nie je výmysel. Teplo strieda chlad. Spánok striedajú kŕče alebo kašeľ. Človek si ale viac uvedomí, že môže byť mladý a tri roky bez PN a zrazu dostane všetko ako na tácke. Dôležité je hlavne a o to chcem teraz všetkých poprosiť, aj keď neviem, či to zoberú k srdcu, aby hneď po príznakoch sa dali testovať. Neohrozujte zbytočne a tiež mi v jeden deň nebolo nič a na druhý deň všetko.
Avšak musím povedať, že na strednej som mal mať viac radšej telesnú ako informatiku. Keď si chcete pomasírovať lýtka cez kŕč tak keď sa k nemu nedostanete viete, že tá 3 z telesnej vtedy bola zaslúžená. No dobre, tak to bolo medzi 3 a 4, ale zľutovali sa nado mnou. Hlavne veci brať s humorom ale vo všetkej vážnosti. Vidím na sebe aké to má príznaky a preto to neprajem nikomu!
Ďakujem za správy, komentáre, telefonáty a všetko ostatné. Ďakujem, že Vás mám a samozrejme aj tým, ktorí nevedia česky a nepoznajú Majstra N!

16. MAREC: TRETÍ DEŇ: KÁVA SA NA VÍNO NEPREMENILA ANI VO VÍNOVOM POHÁRI 

A na tretí deň vstal.. No bodaj by tomu tak bolo. Ešte si čo to poležím. Korona klame, to si dovolím povedať už teraz o nej. Keď sa Vám zdá že je všetko v poriadku, prekvapí Vás iný príznak. No ohliadnuc sa za poslednými hodinami viem, že mnohé nám alebo skôr osobne mne korona dala či vzala.

ČAS: Zrazu zavretý niekde na 14 dní. Občas zazriete niekoho von oknom. To je tak všetko. Čas ktorý sa ponúka je plný nápadov. Zaujímavé je, že som to dostal v predvečer prvého dňa Veľkého pôstu pravoslávnej cirkvi a končím na Kvetnú nedeľu gregoriánskeho kalendára. Dovtedy možno na bazoši pozháňam aj nejakého somára, prípadne prejdem zoznam priateľov či blokovaných.

ŠTÚDIUM: Na niektoré aktivity treba pomalšie dýchať a odpočívať. Tak som bol donútený si prečítať veci čo už som dávno chcel, urobiť si poriadok v pošte, papieroch a hlavne myšlienkach. Naučiť sa niečo nové a zamestnať mozog niečím aby nevyšiel z cviku. Kebyže som v tej karanténe ešte dlhšie asi aj ďalšiu školu spravím. No verím, že čoskoro už budem písať, že som prvý deň bezpríznakový.

ĽUDÍ: Nestrácame ale získavame. Získavame možnosť ochrániť tých s ktorými sme každý deň. Niektorí ľudia mi veľmi chýbajú. A mnoho mnoho ďalších ľudí, ktorých nechcem menovať a počas týchto dní mi písalo či volalo.
Neskúšajme premieňať kávu na víno, ani z korony nerobme chrípku, radšej si vychutnajme tu a teraz to, čo naozaj potrebujeme a čo sa nám ponúka. Mám sa dobre v rámci možností. A znovu prosím, aby ste dodržiavali všetky opatrenia a zbytočne neohrozovali. Zakončím slovami klasika: „Príznak > Test > Vypadni domu.“

Rada by som všetkým ženám odkázala, aby sme sa hrdo naučili nosiť titul Žena

26.03.2024

Simona Pavlíková patrí medzi usmiate sestry Nemocnice Dr. Vojtecha Alexandra v Kežmarku. Dennodenne sa stará na oddelení dlhodobo chorých o pacientov, pre ktorých je oddelenie často posledným miestom. O jej práci, úspechoch, ale aj rodine sa dočítate v článku. Už takmer 30 rokov pracuje v zdravotníctve a od samého začiatku sa hrdí svojou pracovnou pozíciou – sestra. [...]

Nesúďme knihu podľa obalu

25.03.2024

Na chodbách lyceálnej knižnice nás privíta útle žieňa Katarína Slávičková, ktorej príbehy historického Kežmarku nie sú cudzie a ku knihám, do ktorých sa písali aj naše dejiny, sa správa ako ku najväčšiemu pokladu. Čo je pre ňu ženskosť? Katarína Slávičková pracuje v Lyceálnej knižnici v Kežmarku, najväčšej školskej historickej knižnici v [...]

Vychovala stovky hotelierov a dnes riadi malý hotel s veľkým srdcom

24.03.2024

V rodinnom Boutique hoteli Hviezdoslav v Kežmarku ako riaditeľka pracuje 14 rokov. Predtým vychovávala 34 rokov žiakov Hotelovej akadémie Otta Brucknera. V roku 2022 jej primátor mesta Ján Ferenčák udelil Cenu mesta Kežmarok. Reč je o Sylvii Holopovej, ktorú právom môžeme pre Kežmarčanky označiť za ženu hodnú nasledovania. Hotel Hviezdoslav je vizitkou jej usilovnosti [...]

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

ONDREJ MIŠKOVIČ

S láskou k poznaniu a vášňou pre písanie sa snažím prinášať články, ktoré vás inšpirujú a rozširujú vaše obzory. Dúfam, že sa na mojom blogu cítite ako na dobrodružnej ceste, kde každý článok je ďalším krokom v objavovaní nekonečných možností mysle a sveta.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 227
Celková čítanosť: 317932x
Priemerná čítanosť článkov: 1401x

Autor blogu