Ako uverejňovať príťažlivé príspevky na sociálnych sieťach?

5. júna 2021, ONDREJ MIŠKOVIČ, Komunikácia a propagácie

Dôležité pri zverejňovaní príspevkov je zachovávať stavbu.
Ľudský mozog je prudko návykový na stálosť a prvý dojem s príspevkom viete urobiť iba raz.
Príspevok na sociálnych sieťach musí mať tri dôležité vlastnosti:

  1. VYVOLAJTE PRÍSPEVKOM EMÓCIU
    Pre vytváranie príspevkov je prvotný krok zodpovedanie otázky, čo príspevkom chceme dosiahnuť. Striedanie krátkych a dlhých príspevkov vyvoláva pestrosť a príťažlivosť. Ak začnete svojich návštevníkoch nudiť, tak v tom momente sa na Vás vykašľú a zrušia odber príspevkov. Emócia v príspevkoch je dôležitá. Medzi najosvedčenejšiu stavbu príspevku pokladám túto:

(EMOTIKON) (NADPIS – HLAVNÁ MYŠLIENKA PRÍSPEVKU NAPÍSANÁ KAPITÁLKAMI)

(MEDZERA – Pre čitateľnosť je dôležité ju zachovávať)

Text so stručným úvodom, do prvého odseku sa hodia fakty, prípadná otázka.

(MEDZERA)

Stredný text nech je najdlhší a vystihuje podstatu toho, čo chcete povedať.

(MEDZERA)

Záverečný text, viac ako päť odsekov v príspevku nikdy nepoužívajte.

(MEDZERA)

Viac sa dočítate na: (Ak máte webstránku a chcete na ňu odkázať, tak to istotne urobte, avšak, nezabúdajte, že link treba skrátiť, najlepšie cez nejaký skracovač linkov)

(MEDZERA)

Hastagy (Veľmi dôležité v dnešnej dobe, prvý hastag nech je najvšeobecnejší a potom zužujte, nebojte sa do prvého hastagu dať Vašu značku, meno, alebo ideový koncept.)

  1. MENEJ JE NIEKEDY VIAC
    Ak už máte stránku pekne rozbehnutú musíte si určiť čo v príspevku chcete dať do popredia. Obrázok musí mať vysoké rozlíšenie, predtým ho prežeňte aspoň nejakým free programom na úpravu grafiky (odporúčam platformu canva.com alebo program PhotoScape)
    Zamerajte svoj vizuálny obsah na emóciu – nech je na ňom niečo najviac inšpirujúce, nech sú farby živé a nie tmavé a hlavne, nech ste Vy sami s príspevkom spokojní.

  1. PRÍSPEVOK MUSÍ BYŤ NAČASOVANÝ
    Nezabúdajte na pravidlo, že menej je niekedy viac, preto príspevky časujte a hlavne sledujte vždy u nich aj štatistiky, ktoré Vám napovedia, kedy Vašu stránku najviac navštevujú, kto ju navštevuje a hlavne či sa im obsah páči. Niekto sa zameriava na počet like-ov na príspevku, nedajte sa tým však oklamať. Vy sledujte počet videní príspevku. Dosah príspevkov je tým smerodatným pre Vás.